Ik ben in Engeland! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marga Vries - WaarBenJij.nu Ik ben in Engeland! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marga Vries - WaarBenJij.nu

Ik ben in Engeland!

Blijf op de hoogte en volg Marga

31 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal,

Het is nu zondagavond (9 uur) en ik ben hier dus al ongeveer 2 dagen!
Vrijdag vertrok ik rond 20 over 4 met de trein. Fedde bracht me naar het hoofdstation.

De treinreis was relaxed, heb veel gelezen. Ik leen de e-reader van Anne en zo erg is het helemaal niet, maar ik lees toch liever uit een echt boek. De treinreis ging goed, kan niet zoveel mis gaan. Alleen in Rotterdam moest ik wel snel want de overstap was 7 minuten en ik moest van spoor 14 naar 1. Maar ik had het gehaald.

Rotterdam Haven is een klein station helaas geen plek om te eten alleen een japans restaurant maar daar had ik niet zo'n zin in. Ik ging op de boot en het was echt leeg, ik moest nog een stuk lopen om op de boot te komen maar er was helemaal niemand.

Ik kwam bij de hutten en daar dropte ik mijn spullen en ik ging naar de restaurants. Ik praatte met een vrouw, ze zei dat het erg zou stormen op zee. Leek mij heel leuk maar zij was er niet zo blij mee volgens mij.

Ik ging eerst even naar buiten maar ja het was donker dus ik zag niet zoveel. We waren nog niet aan het varen, ik was ongeveer 20.10 op de boot en we vertrokken pas 22.00.

Ik ging eerst naar mijn hut terug om m'n jas uit te doen en ik praatte wat met een bemanningslid, heel leuk. Daarna dacht ik, toch maar iets eten dus ik nam pasta. 1 bemanningslid kwam en daar heb ik ook nog mee gepraat, hele aardige man met een leuk brits accent.

Ik zat eigenlijk de hele tijd in het restaurant. Veel geschreven en gelezen, was heerlijk. Ik moest om iets van 10 uur verhuizen en ik kwam bij de bar waar een groep heel veel lol had en ik had er niet zo'n zin meer in dus ik liep naar mijn hut en deed mijn jas aan en ging even naar buiten. Heerlijk even frisse lucht. Ik kon eerst niet door de deur terug naar binnen, en ik zag al doem scenarios opkomen, dacht er ook aan hoe ze dat nou zouden doen als er iemand vermist wordt op de boot. Maar die waren over na 1 minuut en ik keek of er nog een andere deur was, en ja hoor die was er :) Volgens mij niet voor de '''gewone'' gasten maar het werkte. Ik kwam eerst bij de truckers lounge uit, en daarna via een deur weer bij de ''gewone'' hall.

De boot was erg groot en ik liep dus ook steeds te zoeken naar mijn hut.
Rond 10 uur nadat ik buiten was geweest ging ik naar bed. Ik heb heerlijk geslapen, vond het over de golven gaan leuk voelt grappig.

Om half 6 ging de wekker. Een muziekje en een vrouw die zei dat het ontbijt klaar was. Ik ging douchen, hele fijne douche. En op Fedde's advies heb ik een croissantje en een cappuchino gehad, meer kwam er echt niet in.

En toen half 7 was het tijd om van de boot af te gaan. Iedereen pakte z'n spullen en met een bus werden we naar de paspoort controle gebracht. En zo kwamen we van de boot af op het treinstation en om kwart voor 9 was ik op het Liverpool Street station. Ben heel even naar buiten geweest en toen ging ik naar de metro. Mijn bankpas deed het niet bij de betaalautomaat maar ik kon geld uit de muur halen, gelukkig!

Goed de metro is niet moeilijk maar ik vond het niet heel duidelijk. Ik zat wel meteen in de goede en ik stapte goed uit maar toch dacht ik eerst dat ik in een andere zat en moest overstappen. (Wauw duidelijk verhaal xD). Ik ben in Paddington gekomen en daar ging het om.

En toen naar Hayes and Harlington. Met behulp van een conducteur is dat gelukt want ik was bijna in de verkeerde trein gestapt.
Ze riepen niet om in de trein bij welk station we waren, dat is namelijk wel heel handig als je aan het lezen bent maar ik ben uiteindelijk uitgestapt en kon met de trap omhoog. Zo fijn als je een koffer hebt, niet..

Ik vroeg iemand waar Church Road was en die zei: je kan het wel lopen. Dus ik dacht oke, natuurlijk kan dat!

Het was ook goed te doen alleen Church road blijkt alleen een best wel lange straat te zijn..

En toen stond ik voor het huis om iets van 11 uur. Checkte snel of het echt het goede adres was en ik belde aan.

En toen werd er opengedaan en Chris en Tania waren meteen heel aardig. Tania heeft me alles laten zien en uitgelegd echt heel erg lief. Ze checkte ook meteen al welke bus ik moest hebben dus dat was ook erg fijn.

Ik heb boodschappen gedaan, er is hier een lidl en dan voelt het net alsof je in Nederland bent. Gelukkig deed mijn bankpas het wel! Ik was echt bang dat die het niet zou doen. Ik was een heleboel vergeten dus ik ging nog langs kleine winkels om de rest te kopen. Ik kan niet zonder boodschappenlijstje winkelen, dat is duidelijk.

Ik heb verder eigenlijk niet veel gedaan, alles uitgepakt enzo. En tv gekeken. Ze hebben 2 tv's en veel zenders en on demand kun je bijna alle films kijken die je wil. Dus in zoverre hoef ik me hier nooit te vervelen.

Er is hier nog 1 ander meisje maar die gaat helaas volgende week weer weg.. Ze is heel aardig en leuk gepraat alleen ze zit wel veel op haar kamer.

Vandaag ben ik even langs het hotel geweest met de bus, kan dat morgen iniedergeval niet misgaan. Is niet heel ver alleen wel jammer dat overal dubbeldekker bussen rijden en de bus die ik neem is dat niet.

Het is hier leuk, ik ben heel benieuwd naar m'n stage, ben zenuwachtig en heb er zin in! Ook omdat ik wel zin heb in mensen ontmoeten en iets doen.

Liefs van Marga







  • 31 Januari 2016 - 21:52

    Thea:

    Hoi Marga, leuk dat je een verslag maakt. Ben benieuwd naar het vervolg. Thea

  • 31 Januari 2016 - 22:06

    Thea:

    Zag later dat er al een vervolg geschreven is. Ik heb er bewondering voor hoe je het allemaal gedaan hebt. Super.

  • 01 Februari 2016 - 20:47

    Rianne:

    Stoer Marga! Heel veel succes op stage, je kunt het! :) :) :)

  • 02 Februari 2016 - 00:18

    Helmer:

    Goed verhaal, Marga! Zet hem op een veel plezier.

  • 03 Februari 2016 - 11:14

    Ineke:

    Hoi Marga,
    Wat een verslag van de reis.
    Ben benieuwd hoe het op je stage gaat.
    Succes en liefs van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marga

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 13314

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 31 Augustus 2019

Stage Florida

01 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Stage Heathrow, Engeland

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: