De 1e week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marga Vries - WaarBenJij.nu De 1e week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marga Vries - WaarBenJij.nu

De 1e week!

Blijf op de hoogte en volg Marga

08 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi Allemaal!
Leuk dat je mijn blog weer leest :)
Ik ben hier nu een week, heb het hotel leren kennen en ben zaterdag in Londen geweest.
Maandag was mijn eerste werkdag, ik moest er om 11 uur zijn. Gelukkig niet zo vroeg. De bushalte is ongeveer 5 minuten lopen en ik kwam aan en de bus reed net weg. Gelukkig is het hier zo druk dat elke 8 minuten een bus komt dus ik was op tijd bij het hotel. De bus stopt precies tegenover het hotel dus dat is erg fijn. Ik liep naar de receptie en eerst zei ze dat er geen stagiaire zou komen maar ze vroeg het achter en ik mocht zitten en als snel kwam de human resource manager en een stagiair. Ik kreeg een snelle tour achter het hotel en moest wat dingen ondertekenen enz. omdat ik nieuw ben moet ik allemaal lessen/trainingen doen op de computer, dit houd in dat ik maandag t/m vrijdag de hele dag achter de computer zat, en het leuke is dat dit programma het niet zo goed doet en niet alles opslaat. Ik heb echt respect voor mensen die de hele dag achter een computer zitten, want ik ben echt moe na zo’n dag. Allemaal dingen lezen/leren over het systeem. De eerste les was: hoe ga je om met een muis? Ik dacht: huh wat voor muis. Maar ze bedoelden een computer muis dus ik moest op dingen klikken en dingen verslepen. Ik was in 2 minuten klaar. Ach ja…
Waarschijnlijk ga ik niet veel onthouden van alle lessen en ik mag het komende week weer doen! Gelukkig zijn de collega’s in het hotel allemaal heel aardig en de human resource stagiaire is een heel aardig frans meisje, ze heeft medelijden met me dat ik die lessen moet volgen.
Eigenlijk vertelde ik zonet niet helemaal de waarheid ik heb wel een paar uur bij de receptie gestaan want de computer waarop ik ‘’werk’’ was nodig. De meisjes die achter de receptie staan zijn allemaal heel aardig en zeiden dat ze snappen hoe ik me voel, iedereen die bij Hilton gaat werken/stage lopen moet die lessen volgen.
Goed na zo’n dag, 9.30 – 17.00 liep ik naar de bus en rijd ik naar huis. Ik ga meestal meteen eten en film kijken. En zo gaan de dagen snel voorbij.
Ik ken iemand van dezelfde opleiding (andere klas) die ook in Londen stage loopt dus om 1 uur hadden we afgesproken bij Bond street. In de bus heb ik gepraat met een hele aardige buschauffeur die vertelde dat hij voor wat hij doet veel verdient, en dat het eigenlijk niet eens zo heel slecht is voor Londen. Hij wist ook meteen dat ik een buitenlander was omdat ik hem begroette in de bus, zo raar niemand doet dat en de buschauffeur zegt eigenlijk ook nooit iets terug! Deze gelukkig wel, hij vond Amsterdam ook een hele mooie stad (en niet alleen de wiet en de wallen, dat zei hij er expliciet bij)
Dus eerst 10 minuten met de bus, dan met de trein ongeveer 15 minuten en dan ben ik op Paddington en dan ga je waar je wil. Ik ging met de bus naar Bond Street.
Ik heb een superleuke dag gehad in Londen, we hebben wat gewinkeld en zijn random gaan wandelen en daar kwamen we The Old Dutch tegen. Een pannenkoekenrestaurant met allemaal tulpen en windmolens op de wand geschilderd. Je kunt er ook bitterballen en poffertjes krijgen. We zijn er eerst langsgelopen en daarna gingen we eten (we hebben zelfs in de rij gestaan). We waren moe en hadden trek. We vonden het best wel erg maar wel lekker en we hadden zeker geen zin in de febo daarna want de pannenkoeken waren echt heel groot.
We hebben nog wat gelopen en zijn in een Disneywinkel geweest met nuffels en jurken en disney muziek 
Oke Marga moest terug naar huis. De bus die ik moest hebben reed weg en dus wachte ik voor bus 23 die langs Paddington zou gaan. Ik ging wachtte en een man van 30/40 geen idee, kwam naar me toe en vroeg hoelang ik al op de bus wachtte, ik zei 3 minuten. Gewoon iemand die ook gaat wachten, geen idee. Tot hij zei dat ik er mooi uit zag en hij vroeg wat ik deed en toen of ik wat wilde drinken. Ehm nee en dat zei ik want ik vind hem veel te oud! Gelukkig ging hij weg en de bus 23 kwam. Het verkeer was echt verschrikkelijk en het duurde zo lang voordat we eindelijk bij het eindpunt kwamen: o nee Liverpoolstreet en we zijn niet langs paddington geweest! Ik maar in de metro de verkeerde kant op en daarna in de metro (wel de goede kant op) stopte niet bij Paddington maar 2 stations ervoor. Ik vroeg iemand welke metro ik moest hebben en gelukkig ik was bij Paddington (veel later dan verwacht) en de trein ging gelukkig nog! Bij hayes and Harlington was er geen bus meer maar ik wist de weg gelukkig en 1.15 a.m. dus ik vertrok 10 uur en was 1.15 thuis…
Goed ik weet nu wel hoe ik bij Paddington kom en welke metrolijn ik moet nemen..
Want of ik door het verkeer/metro/bussen/oude mannej afgeschrikt ben om naar Londen te gaan.. zeker niet!

Komende week weer trainingen doen en er komt misschien een nieuwe stagaire 
Veel plezier in Nederland, bedankt voor het lezen laat een reactie achter vind ik altijd leuk!
En tot ziens!

Liefs en groetjes van Marga



  • 08 Februari 2016 - 09:39

    Sonja:

    Hello Marga,

    A long story: have a nice time.

    Greatings
    Sonja


  • 08 Februari 2016 - 21:28

    Thea:

    Wat een belevenissen in London zeg! Leuk om te lezen. Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marga

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 13317

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 31 Augustus 2019

Stage Florida

01 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Stage Heathrow, Engeland

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: