Night Shift - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marga Vries - WaarBenJij.nu Night Shift - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marga Vries - WaarBenJij.nu

Night Shift

Blijf op de hoogte en volg Marga

03 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi Allemaal,

Omdat deze week net even anders was dan de vorige weken is er weer een blog :)
Nu vragen jullie je vast af wat er dan zo anders was? Ik deed nachtshifts.
Dat betekent 11 uur 's avonds beginnen en 7 uur 's ochtends klaar zijn.
Mijn hele biologische klok is erg van slag, want ik kwam thuis en ging naar bed en je wordt wakker om 5/6 uur en gaat naar je werk. Ik ging rond 9 uur om bezig te gaan met m'n verslag, het begint eindelijk ergens op te lijken.

Ik vond het erg leuk en interessant als we niet kijken naar de tijden waarop je werkt en hoe je lichaam in de war raakt.

Ik begon dus 11 uur en wat doe je dan? Hier een kijkje achter de schermen in een hotel in de nacht:

-De laatste mensen die komen check je in: iniedergeval zorg je dat je creditcards "charged"
Het hangt ervan af of je ze wel of niet echt incheckt; je maakt sowies alles klaar: registratie formulieren en de sleutel.
-Alle registratieformulieren doe je allemaal bij elkaar met een lijst van alle mensen die gaan uitchecken. Dit is echt een rotklus maar goed het moet gebeuren. Ik was een beetje het slaafje want ik merk dat ze het nu niet zo systematisch meer doen.
-Verder zorg je dat alles in balans is: de pinapparaat en system. Dit is niet zo moeilijk: als je het geluk hebt dat iedereen zijn Eigen shift heft "gebalanced" > zorgen dat onq computersysteem klopt met wat het pinautomaat zegt.
-En dan verwissel je de tape in de computer ruimte: echt een hele vage geur en allemaal stroomdraden en gebuzz.
De tape slat alles op wat er die dag is gebeurd, de general manager kan dan zien wat je gedaan hebt. Echt crazy hoor alles wat ik doe in het system kan worden teruggehaald.
-De firewalk is erg belangrijk: oke heel vaag: een ding checkt verschillende punten en kijkt of alles werkt. Weet niet hoe je het noemt maar ik heb het donderdag alleen gedaan. Je loopt door de gangen in een hotel met een walkie-talkie. Tijdens de Firewalk moet je ook opletten wat er allemaal gebeurd in het hotel: kijken/ruiken/luisteren.

Verder doe je roomservice, heb ik niet gedaan: donderdagavond zaten er wel 2 mannen de hele nacht bier te drinken dus ik heb -onder andere- bier getapt in de avond.

Gelukkig zijn er geen rare dingen gebeurd; het is best wel leuk want je kunt om 2/3 uur naar de keuken en eten wat je maar wil. Ik vind nacht shifts echt heel irritant wat het met je lichaam doet maar ik vind het qua werk echt leuk, je bent echt verantwoordelijk voor alles wat moeilijk is maar ik was gelukkig niet alleen.
Donderdag was ik vrij en vrijdag was ik erg vroeg wakker en moest ik werken om 3 uur. Ik was echt heel erg moe maar alles is goed gegaan. Moest wel even wennen om weer in te checken en alles wat je in de dag doet.
Ook een hele groep nederlanders kwam: 13 in totaal wat erg grappig is want mijn Nederlands is best wel hakkelig: ook 2 friezen dus voelde me weer even ‘’thuis’’ 
Ik ben zaterdag naar de SkyGarden geweest met Justine, Chloe en Jenny (vriendin van Justine, Chloe en Justine werken ook in hetzelfde hotel. Een aanrader voor mensen die naar Londen gaat, gratis view over London. Je moet alleen boeken van te voren.
Ik vermaak me prima hier, vanochtend was het erg vroeg: 7 uur gelukkig doe ik veel late shifts van 3-11.

Liefs en groetjes van Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Marga

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 13335

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 31 Augustus 2019

Stage Florida

01 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Stage Heathrow, Engeland

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: