Bijzondere Belevenissen - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marga Vries - WaarBenJij.nu Bijzondere Belevenissen - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marga Vries - WaarBenJij.nu

Bijzondere Belevenissen

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Marga

10 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hoi Allemaal

Alweer even geleden dat ik een blog heb geplaats en iedereen is alweer nieuwsgierig hoe het met mij is, als je dat wil weten ben je hier op het goede adres.
Ik ben in de tussentijd al 2x in Miami geweest met Iza. De 1e keer zijn we naar Little Havana geweest, en we zeggen altijd dat ov in Nederland verschrikkelijk is, maar Fort Lauderdale – Miami is met de auto ongeveer een uur, en met de bus/shuttle/trein/bovengrondse metro duurde het ongeveer 3 uur. Dus ja, we gingen opweg en het ging allemaal goed, alleen we kwamen in de wijk Little Havana maar niet bij de bekende straat, dus we liepen door een woonwijk waar niets toeristisch te beleven was, we stonden even te kijken op googlemaps en iemand hielp ons dus dat was erg fijn. Als eerst hadden we een ijsje en daarna lunch, Iza is heel erg gewend om warm te eten en dat ben ik nu ook gewend omdat ik altijd lunch heb op het werk waarbij er vaak salade en een warme maaltijd wordt geserveerd, ook voor een vegetarier is het echt heel goed te doen en nog best lekker ook.
Verder zijn we naar Downtown Miami geweest en hebben we een boottocht gedaan, waarbij we alle huizen van bekende mensen zagen: Shakira, Justin Bieber, Alicia Keys en meer, ook veel bekende latino’s. We hadden een tour met boottocht en bus alleen we waren te laat voor de bus maar we hebben een vriend gemaakt Victor en die heeft het gemarkeerd en zei als jullie willen komen stuur me een berichtje of bel me > hij is de verkoper van allerlei toeristische tochten dus dat was best wel fijn. De boottocht was echt heel leuk en je ziet altijd op tv de haven van Miami en om daardoorheen te gaan was echt vet!
De week daarop heb ik weer lekker gewerkt, vroeg opstaan en ’s avonds komt chef marga weer tevoorschijn, ik vind het echt superleuk om recepten te zoeken en te proberen en volgens Iza doe ik het goed!

Als jullie nog een lekker (vegetarisch) recept hebben voel je vrij om het te delen met me. Iza en ik zijn verslaafd aan Glee dus dat kijken we ’s avonds. Ik probeer nu ook elke week te hardlopen, het zwembad is in de avond dicht, echt jammer maar hardlopen is ook lekker en doe ik het liefs in de avond want dan is het net iestjes frisser (nog steeds warm maar niet te).
Boodschappen doen is het enige dat niet zo makkelijk is, we hebben een grote ikea tas waar we alles in doen en dan sjouwen we daarmee naar de bus. We doen boodschappen voor een week en dat is echt zwaar, en vooral voor 3 dagen is het al zwaar voor 1 persoon. Ik was de gelukkige afgelopen donderdag (4/10), Iza moest onverwacht werken maar ja we moeten wel eten hebben.
Ik was zelf dinsdag, woensdag en donderdag vrij, ik heb niet heel erg veel gedaan. Dagje rondlopen in Fort Lauderdale, naar het strand geweest en boer zoekt vrouw gekeken blijft altijd leuk.
Maandag 8 oktober was het Iza haar verjaardag, ik heb zondag een chocoladetaart gebakken, supermakkelijk en echt lekker!
Maandagochtend vroeg opstaan en een feestelijk ontbijtje gemaakt met pannenkoeken, havermout, aardbei en banaan, het is maar 1x Iza haar verjaardag. We namen een uber naar Miami (eindelijk hebben we een bank hier en een amerikaanse debitcard die je overal kan gebruiken) dus wij zien dat de uber om ongeveer 10 uur komt, we bevestigen hem en hij is er in 1 minuut. Wij waren nog in pyjama en nog niet klaar om te gaan maar goed snel klaarmaken en bellen dat we er bijna zijn, en snel de cake aansnijden, ik had hem niet voor niets gemaakt, ik liep naar buiten en Iza zei heb je alles je telefoon, o nee geen telefoon dus snel naar binnen telefoon pakken en we stonden klaar. Geen uber.. wel een auto langs de weg maar het leek niet alsof daar iemand in zat, we belden nog een keer en de auto rijdt naar ons toe, het raampje gaat open en hij zei: ‘’are you Iza?’’ Een hectische ochtend maar het is gelukt we waren op weg naar Miami!
Ik had een hotel geboekt in South Beach via Marriot krijgen we goede deals en vooral last minute kun je vaak wel wat vinden. We waren om 10 uur in Miami en er was een kamer klaar, echt fijn. 2 bedden en lekker ruim een fijne douche. In ons appartement slapen Iza en ik in 1 bed en de douche is te laag voor mij, dus dit was echt luxe. We dronken koffie en namen cake en we gingen opweg naar de bus. Ik zag mensen lopen en dacht dat zijn sowieso nederlanders dus ik zei Hoi en ze zei: Nederlands? Ja. Dus de eerste Nederlanders ontmoet in Miami kwamen ze uit Sneek, kleine wereld. Dus de eerste Nederlanders, en ik heb gemerkt dat je Nederlanders wel herkent, ik kan niet precies vertellen waaraan maar ik heb nog 2 andere Nederlanders gezien en dat zie je, noem het Dutch-dar.
We deden de bustour, Victor herkende ons en hij spreekt amper engels maar hij probeert altijd een beetje te flirten, hij houdt van blauwe ogen haha. De bustour was leuk! Heel erg uber toeristisch maar in Amerika moet je alles doen met de auto en die hebben we niet dus het is leuk om de bekende delen van de stad te zien met zo’n bus, 1 wijk heeft hele vette kunst, en er is een deel waar er een huis staat gebouwd van koraalrif (mag nu niet meer, gelukkig) en we gingen door Little Havana waar we een klein bekertje cubaanse koffie kregen.
We aten in een restaurant waar de bustour begon en eindigde (bayside market) en ja hoor naast ons zaten Nederlanders en toen keek ik op mijn telefoon, een gemist telefoontje van de Alin de FO manager. Ik belde terug en dacht shit ik kan echt niet werken vandaag of morgen, we hadden onze trip naar de Everglades al geregeld met Victor. Dus ik bel hem, en hij zegt Marga ik heb een vraag kan je donderdag naar Boston om te werken, alles wordt betaald eten, drinken, en vlucht. Ehh ja ik kan natuurlijk, cool, totaal nieuwe ervaring die niet veel stagaires zullen hebben! Wow echt bijzonder.
Na het eten lopen we naar de bus en Iza wordt gebeld door de housekeeping manager, ze wordt gefeliciteerd en dan ook gevraagd om naar Boston te gaan 19 oktober, echt heel erg cool!
Supervet het hotel dat we hadden geboekt heeft een roofdeck pool, dus daar zijn we in de avond. Was wel wat fris met de wind maar er was niemand dus we hadden een privezwembad, later kwamen er nog 3 andere maar ik heb even lekker baantjes gezwommen, is echt lekker.
De volgende ochtend 8.20 zie ik berichten van Alin, morgen ga je naar Boston dus ik bel even voor alle details etc en iza en ik gaan opweg naar de bus om naar de Everglades te gaan. Weer naar Bayside market en daar naar de Starbucks, cake en latte caramel was mijn ontbijt, we wilden een fruitsmoothie maar die was nog dicht helaas.
Everglades was eerst 45 minuten met de bus en dan ga je daar met een boot door de rivier, ik heb geleerd dat de Everglades geen moerasgebied is maar een rivier, sommige delen zijn gegraven door mensen in 1920 en er werd alcohol gesmokkeld tijdens de drooglegging.
Het doel van deze boottocht is natuurlijk krokodillen spotten en tegen het einde zagen we er 3! Wel echt heel vet, wilde krokodillen. Daarna was er nog een show van 20 minuten. Ik weet niet, hij vertelde dat deze krokodillen gevonden waren in zwembaden of op de golfbaan maar ik vind het toch een beetje zielig dat ze in een klein bad lagen en dat iemand dan erop gaat zitten en de bek laat zien, wel interessant maar ik denk ergens wel dat die krokodillen een spuitje hebben gehad dat ze wat rustiger blijven, maar zeker weten doe ik het niet. 20 minuten later gingen we weer naar Miami, het duurde totaal 1,5 uur, vind het wel fijn om te weten dat het grootste deel van de Everglades niet te bezoeken is, kunnen alle dieren daar rustig leven.
Opweg naar Miami en bij het Mondriaan hotel eruit en met de uber terug naar ons huis. Vliegticket kopen, alleen dat lukte niet met een debitcard dus ik belde Alin en hij heeft alle details gegeven en zo konden we het boeken, tas pakken en wat eten gemaakt met dingen die we nog hadden en glee kijken. Even ontspanning.
Vanochtend ging de wekker om 6.15 en we waren om half 8 op het vliegveld. En dat brengt me op de plek waar ik nu ben, in het vliegtuig en jullie zijn zo weer op de hoogte waar ik ben en hoe het gaat.
Ik kan zeggen dat het leven soms een bijzondere wending geeft maar ik vind het echt megavet dat ik de kans krijg om naar Boston te gaan en daar een week op kosten van de baas zit, en dan ga werken in The Westin. De precieze reden is mij onbekend maar ik ga zeker genieten van de tijd dat ik daar zit en ik hou jullie op de hoogte! Ik probeer ook mijn instagram up to date te houden.
Ik vind het ook superleuk om te weten hoe het met de thuisblijvers zit dus voel je vrij om me te appen, mailen of via een ander communicatie middel te laten weten hoe het met je is.

Liefs van een vliegende Marga

Update: ik heb dit geschreven in het vliegtuig, en na een uberrit van een kwartiertje waren we in het hotel, een echt businesshotel in Boston, we gingen inchecken en na even in onze hotelkamer geweest te zijn gingen we naar de HR personeelszaken. We moesten wat documenten invullen en ze vertelden dat er een staking gaande is en dat ze nu mensen uit verschillende bedrijven halen of tijdelijke werknemers aannemen, omdat Iza en ik beide een J1 visum hebben wisten ze niet precies hoe ze dat formeel moesten regelen. Goed, om 17.00 zouden we terugkomen, eerst even wat gegeten en klein beetje rondlopen en toen weer naar HR en even wachten… We moeten terug naar Fort Lauderdale. Het is formeel niet toegestaan om voor een ander bedrijf te werken dus bellen met Allin en de HR in FL, en Jetblue en alles. Ons ticket is omgeboekt voor morgen (vandaag als jullie dit lezen, donderdag 11/10/18, om 17.00. Echt heel erg balen maar het is niet anders. Ik zou echt nog wel wat langer willen blijven maar Iza wil graag terug en weer aan het werk dus ik ga met haar mee, zie het niet heel erg zitten om alleen te blijven. Ik vind het echt superjammer want dit hotel is heel anders dan Fort Lauderdale, allemaal businessguests en 732 kamers, het heeft echt wel iets en had het super gevonden om verschillende dingen hier te kunnen doen maar helaas de wet werkt niet mee. Na dit gezegd te hebben, hebben we vanavond wel even van Boston kunnen genieten, veel rondgelopen en deze stad heeft echt wel iets, net wat kleiner dan New York maar wel die sfeer.

Goed het is hier nu bijna middernacht dus ik ga slapen!









  • 11 Oktober 2018 - 08:39

    Ymkje:

    Hoi Marga,
    Wat een belevenissen zeg geweldig geniet maar !
    Wij hebben ondertussen ons eerste jovo weekend gehad en dat was megavet. We hebben mooie gesprekken gehad in de kleine groep en tijdens de spellen en het wandelen. We hadden bijzonder mooi weer.
    Vrijdagavond kwamen we later aan dan de rest omdat onze dochter niet eerder thuis kon zijn. Daardoor hebben we het eerste spel gemist. Maar de inleiding en het getuigenis niet. Het weekend had het thema impact. We hebben vrijdagavond een nachtspel nl douanespel gedaan. Spannend hoor zo in het donkere bos, maar echt leuk. Zaterdag hadden we workshops. Je kon uit verschillende kiezen. Ook leuk.
    S'middags hebben we 10km gewandeld met onderweg boogschieten, voetbal met bekerjes op je ogen en een grote kattepul bouwen. Aan heteind was er nog hokey op een ingezeept stuk zeil. Mijn groep heeft niet gewonnen maar we hebben veel lol gehad en ik heb 1x in de roos geschoten. s'Avonds hebben we aanbidding gehad en nog kring. We waren in kleine kringen verdeeld.
    Zondagochtend een dienst en kring en toen de lunch en daarna schoonmaken en naar huis. Was het al weer voorbij. Volgend jaar moet je echt mee gaan als het kan hoor.
    Dinsdagavond hebben we de eerste connectgroep avond met de nieuwe mensen gehad. Best ff wennen maar prachtige mensen en een leuke groep.
    Verder is alles weer begonnen dus we zijn lekker bezig.
    De groetjes en Gods zegen van Hans en Ymkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Marga

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13328

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 31 Augustus 2019

Stage Florida

01 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Stage Heathrow, Engeland

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: