2 Maanden in Ft. Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marga Vries - WaarBenJij.nu 2 Maanden in Ft. Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Marga Vries - WaarBenJij.nu

2 Maanden in Ft. Lauderdale

Blijf op de hoogte en volg Marga

05 November 2018 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hoi Allemaal,


Het is alweer een paar weken geleden dat ik jullie heb verteld over de avonturen in Fort Lauderdale. Zit hier nu 2 maanden, echt bizar.

Waar moet ik beginnen, ik begin echt volwassen te worden door 5 dagen te werken van 8.30 – 17.00. jup totaal geen ‘’hospitality’’ uren, dus daar ben ik stiekem heel erg blij mee, weet dat dit niet meer gaat gebeuren na dit jaar. Soms denk ik echt, waarom hebben ze mij nodig want ik doe niet perse heel veel extra werk maar goed nu ik steeds beter de check in procedure hier snap en ik het steeds makkelijker vind om met mensen te praten vind ik het steeds leuker. Ik doe nog steeds emails en reageer op tripadvisor en de surveys. Ook kan ik het altijd met gasten over Nederland hebben want ze vragen vaak waar ik vandaag kom. En het valt me op dat redelijk wat gasten wel in Nederland zijn geweest.

We krijgen veel Amerikanen uit het Noorden die de kou ontvluchten en een cruisetocht gaan maken. Merk toch dat ik de vakantiegangers minder leuk vind dan de zakenmensen, vind het een fascinerend idee dat iemand vaker in een hotelkamer slaapt dan in z’n eigen huis, en ja het zijn toch vaak mannen die de zogenaamde ‘’Platinum members’’ zijn, veel zijn makkelijk maar sommigen zijn ook echt wel perfectie gewend en sommigen zijn niet vies van veel klagen, alles moet perfect zijn. En ze doen ook wel eens alsof ze alles zijn dus arrogantie komt er ook, gelukkig zijn er genoeg die gewoon leuk zijn en veel reizen.

Het Halloween seizoen was ook erg leuk, we hadden een halloween party op het werk en we mogen verkleed, ik was Fiona uit de film van Shrek. Was meer dat ik deze jurk zag en het was echt cool, ik wist niet dat het Fiona was maar iemand vertelde het me, haha. Allang blij dat ik een outfit heb, moet de kans nu nemen om verkleed te gaan naar het werk! Ook is er een westrijd tussen de verschilende afdelingen in het hotel, wie de mooiste pompoen ‘’snijd’’. Weet oprecht niet hoe ik dat in het Nederlands zeg: pumpkin carving. Hoop dat jullie het snappen (:
Met Iza uiteten geweest met Halloween, kende niemand die echt naar een feestje ging maar de Cheesecake Factory was ons eigen ‘’feestje’’ en lekker! Ik hoorde 2x een groep Nederlanders. Ik dacht oprecht dat Fort Lauderdale niet bekend was in Nederland maar dat is dit weekend veranderd, er is een zogenaamde bootshow en ook grote Nederlandse bedrijven kwamen hier op af. Ik heb ook een Nederlander uitgecheckt die bij de bootshow in de Rai werkt, en hij heeft ook Stenden Leeuwarden gedaan, echt grappig. Verder ook naar de bootshow geweest, een gast had toegang tot kaartjes en gaf mij 2. Ik ging met een collega van de front office, was echt wel grappig om daar eens rond te lopen, de echt bootmensen haha en heb Nederlandse kakkers gehoord, en dat mag ik zeggen als Noord Nederlander.

Afgelopen week ook een afscheidsfeestje gehad van een collega Christine, ze gaat 3 uur verder wonen met haar man. Oprecht heel jammer want ik kan het echt supergoed met haar vinden, ze houd ook van dingen ondernemen. Was echt heel gezellig met elkaar omgaan na het werk en drankje doen. Eindelijk eens een week zonder elke avond op de bank te zitten.

Lekker afwisselende week gehad dus, nu zondagavond 4 november, en nu lekker weekend. Maandag en dinsdag vrij, wow het wordt wel iets te volwassen hoor, 8.30 – 5.00 5 dagen in de week en dan 2 dagen vrij. Het enige wat nog een beetje hotel leven is, is dat ik maandag en dinsdag vrij ben en niet zaterdag en zondag. Oja en het weer, nog steeds lekker af en toe wel wat minder vochtig dus niet zo mega warm maar ik heb nog steeds een korte broek aan.

Dit was het weer voor nu.

Liefs,
Marga

  • 05 November 2018 - 05:38

    Hans Bergstra:

    Leuk om weer van je te horen. Goed te lezen dat het daar goed met je gaat en je hebt inmiddels ontdekt wat veel van ons al wisten. Een standaard bestaan van 5 dagen werken en 2 dagen vrij....
    Hier ook alles prima. Ymkje en ik zijn gestart met een nieuwe jovo-groep waarbij alleen Bart-Jan is overgebleven uit de vorige groep. Verder allemaal nieuwe mensen. Trouwens, ook een geweldig jovo-weekend gehad in de bossen van Drenthe.

    gr. Hans

  • 23 Januari 2019 - 06:28

    Hans & Ymkje:

    Hoi Marga,

    Hoe gaat het met jou? Klopt het dat het al een tijdje stil is van jouw kant?

    gr. Hans & Ymkje

  • 24 Januari 2019 - 00:19

    Marga De Vries:

    Hoi Hans en Ymkje,

    Oeps al een tijdje niet iets geschreven! Ik heb weer een update geplaats, heel leuk om iets van jullie te horen! Hoe gaat het met jullie?

    Liefs,
    Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Marga

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 13333

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2018 - 31 Augustus 2019

Stage Florida

01 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Stage Heathrow, Engeland

05 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: